Działania marketingowe Google AdWords - dobry plan

kampania AdWordsJeśli mamy w planach rozpoczęcie działań, które będą zmierzać do zwiększenia ruchu na stronie musimy na samym początku odpowiedzieć sobie na pytanie jakie środki możemy na takie działania przeznaczyć. Zazwyczaj zależy nam na tym, by wydać mało, ale osiągnąć doskonałe efekty takich działań. Na początku swojej przygody z AdWords warto sobie odpowiedzieć na pytanie czym będzie dla nas konwersja. Jest to ważna kwestia, ponieważ niektórym wydaje się, że konwersja to jedynie transakcje gotówkowe. Takie myślenie jest jednak błędne, ponieważ pod konwersję będą podchodzić również transakcje bezgotówkowe, pozostawienie kontaktów, leadów, numerów telefonów czy zapisywanie się do newslettera.

Odpowiednią konfigurację konwersji warto przeprowadzić z poziomu konta Google AdWords albo Google Analytics. Jest to ważna sprawa, by wszystko w ten sposób skutecznie uporządkować. Na samym początku określamy na czym będzie nam najbardziej zależeć, tak by podnieść rentowność swoich działań. Warto sprawdzić jakie działania podejmuje konkurencja, by do wszystkich form reklamowych podejść z odpowiednią starannością. Trzeba zadbać również o reklamy graficzne, a do nich dołączyć również kampanie innego typu, jeśli podstawowe działania nie przynoszą efektów. Wydaje się, że reklama tekstowa powinna być początkiem naszych działań, a dopiero, gdy ten format nie przynosi efektów można dołączyć nieco inne rozwiązania. Zawsze jednak trzeba pamiętać o tym, że nasz budżet jest ograniczony i trzeba nim gospodarować w sposób rozsądny. Na każdy dzień kampanii trzeba budżet odpowiednio podzielić i tutaj Google podpowiada, by podzielić całą miesięczną kwotę przez 30,4 i w ten sposób uzyskujemy odpowiedź jak ustawić stawkę dzienną.

jaki budżet na adwordsDodatkowo korzystajmy z plannera słów kluczowych, który będzie nam w stanie podpowiedzieć jakie są stawki konkretnego słowa kluczowego. Dzięki niemu będzie można również dużo lepiej sprawdzić jakie rozwiązanie będą dla nas najkorzystniejsze i na które słowa kluczowe warto postawić. Najważniejszy będzie jednak test, który musimy przeprowadzić. Najlepiej, by trwał kilka dni, ale już kilka godzin będzie nam w stanie pokazać jak nasza kampania sobie radzi i w jakim kierunku dalej trzeba się z nią skierować. Zawsze pamiętajmy, że właśnie przez taki sprawnie przeprowadzony test dowiemy się wiele o swoich działań i łatwiej będzie nam wprowadzić skuteczne poprawki, dzięki którym będziemy mieli lepsze efekty kampanii.