Jak tworzyć treści dla nudnej branży?

wypromowanie markiCzęsto możemy się spotkać ze stwierdzeniem, że dla nudnej branży nie da się stworzyć dobrej treści. Jednak tak naprawdę taka nudna branża powinna być wyzwaniem a nie trudnością dla specjalisty od content marketingu. W tym miejscu można zacząć od pewnego porównania do filmów dla dzieci. Tam bardzo często możemy spotkać dwie grupy bohaterów. Do jednej z nich będą należeć osoby atrakcyjne, piękne, popularne, które budzą ogólne zainteresowanie, często także zachwyt. Do drugiej grupy zaliczają się osoby, które są mniej popularne, często estetycznie nieciekawe. Tutaj można zastosować porównanie marek. Do pierwszej grupy zaliczymy te marki, które już na pierwszy rzut oka prezentują się świetnie są bardzo popularne i uważane za doskonałe. Do drugiej zaś grupy możemy zaliczyć właśnie te nasze nudne marki, które nie są w stanie nas zainteresować przyciągnąć. W filmach dla dzieci mamy bardzo często pokazaną przemianę, która następuje u takich bohaterów. W takim przypadku ta osoba mniej popularna nagle zmienia swoje oblicze i jest już zupełnie inaczej traktowana. I podobnie trzeba również robić z tą nudną marką, dla której trzeba stworzyć takie specyficzne opakowanie, pod którym znajdą się te elementy, które nie były nazbyt ciekawe. Taką dobrym opakowaniem będzie właśnie conent.

Czy dla nudnej marki da się przygotować interesujące treści? Oczywiście! W ostatnich latach coraz częściej możemy słyszeć o content marketingu, który staje się coraz bardziej popularny. Praktycznie z każdej strony możemy o nim słyszeć. Jest w tym wiele racji, a sam conent jest elementem, który da nam masę różnych możliwości. Jego siła nie powinna się zmniejszać również w kolejnych latach. Niestety jednak wielu właścicieli firm myśli, że mają nudne marki, a co za tym uważają, że w ich przypadku nie da się stworzyć dobrej treści. Trzeba wyzbyć się takiego przekonania. Musimy wiedzieć, że nie ma marek, dla których nie można stworzyć dobrego contentu. W rzeczywistości, jeśli w ogóle jakąś markę nazwać można nudną to dla specjalisty od conentu powinno to być największe wyzwanie, by przygotować dla takiej marki rzeczywiście wartościowe treści.

problemy z wypromowaniem markiNeil Patel, który zajmuje się takim marketingiem stara się podkreślać, że to właśnie przy takich nudnych markach praca jest najciekawsza. Jednocześnie nie ma nudnych marek w rzeczywistym tego słowa znaczeniu, są tylko mało aktywni i mało kreatywni marketingowcy, którzy nie są w stanie sprawnie poradzić sobie z mniej znanymi branżami. Ogólnie więc warto powiedzieć, że są pewne marki, które mogą się wydawać nudne, ale to nie znaczy, że nie da się dla nich tworzyć dobrej treści. Taką treść da się stworzyć zawsze niezależnie od firmy, tylko trzeba do tego sprawnych specjalistów.